آکادمی ستوده

چاکرای سوم – چاکرای شبکه خورشیدی

چاکرا سوم

چاکرا سوم وخصوصیات مربوط به آن

مانی پورا یا شبکه خورشیدی

رنگ.زرد طلایی

عنصر وابسته.آتش

حس.بینایی

سمبل(نشانه).نیلوفرده پر

اصل اساسی.قالب وجود

اندام های وابسته بدن. قسمت تحتانی پشت شکم دستگاه گوارش معده کبد طحال کیسه صفرا دستگاه عصبی خودکار (غیرارادی).

غده وابسته. پانکراس (کبد)

چاکرای شبکه خورشیدی نشان گر خورشید ماست مرکز قدرتمان اینجا انرژی خورشیدی را که پرورش دهنده بدن اتری است جذب می کنیم بدین ترتیب به بدن فیزیکی حیات می بخشیم و از آن حفاظت می کنیم در چاکرای سوم وارد حوزه فعالیت وارتباط با دیگران در دنیای مادی می شویم این بخشی از بدن ماست که انرژی احساسات از آن ساطع می شود. ارتباط ما بادیگران دوست داشتن ها ونفرت ها  وتوانایی داشتن  ارتباط طولانی با دیگران از مهم ترین بخش های تحت کنترل این مرکز هستند.

مهم ترین وظیفه چاکرای سوم تطهیر و پاک سازی امیال و آرزو های چاکرا های پایین تراست. آگاهانه کنترل می کند وانرژی خلاقش رابه کار می برد و نهایتا غنای معنوی  چاکراهای بالاتر را ممکن می سازد تا به عنوان وسیله ای برای دست یابی به بیشترین احساس رضایت خاطر ممکن در تمام سطوح وجود در دنیای مادی متجلی شود.

چاکرا سوم مستقیما در ارتباط با بدن اختری است  که به عنوان مرکز آرزوها وامیال نیز  ناشناخته شده است و حامل احساسات ما است. اینجا آروزهای حیاتی .آرزوهاواحساسات چاکراهای پایین تر درک می شود به کلام در می آید و به قالب انرژی بالاتر تبدیل می شود که ضمن تلفیق با انرژی های چاکراهای بالاتر به بودن ما شکل می دهد.

طبق اصل خود در سطح فیزیکی خود را درکبد نشان می دهد در مجموعه دستگاه. گوارش کبد وظیفه تجزیه غذا را (بعد از فروبردن) به عهده دارد قبل از اینکه مواد به بخش های مربوط منتقل شوند مواد مفید را از مواد غیر مفید جدا و آنها را به مواد قابل استفاده تبدیل می کند .

عملکرد هماهنگ

یک چاکرای سوم باز همراه با عملکردی هماهنگ احساس آرامش می آفریند و با((خود)) واقعی تان بازندگی در کل و جیگاه تان در زندگی به طور خاص هماهنگی درونی ایجاد می کند. می توانید خود را کاملا باور کنید و همچنین به احساس دیگران و ویژگی های شخصیتی آنها احترام بگذارید.

به طور طبیعی دارای این ظرفیت هستید که احساسات آرزوها و آنچه را در زندگی تجربه کرده اید بپذیرید آنها را در ((جلوای درست))ببینید و بخش ضروری از پیشرفت خود بدانید . بدین نحو می توانید احساسات آروزها و تجربیاتتان را باهم تلفیق کنید که در چنین وضعیتی به سوی یک پارچگی هدایت می شوید.

اگر چاکرای چشم سوم وچاکرای تاجتان هم بازشود تمام چیزهای قابل رویت را که از امواج نور مختلف تشکیل شده اند را تشخیص خواهید داد. آرزوهای تان خود به خودتحقق خواهند یافت چون ارتباط شما با انرژی نور موجود در تمام چیزهایی که به دنبالش هستید بسیار نزدیک است به همین دلیل به طرف خود جذبشان می کنید.بنابر این در آگاهی زندگی می کنید و برکت حق مسلم ومیراث الهی شما است.

عملکرد ناهماهنگ

وقتی چاکرای سوم یک طرف کار کند یا درست کار نکند می خواهیم همه چیز طبقه خواسته های شما انجام شود . دوست دارید دنیای درون وبیرون را کنترل  کنید . می خواهید غلبه واعمال قدرت کنید با این وجود از درون ناآرام و ناراضی هستید . احتمالا در دوره فرافکنی و یا نوجوانی طرد شدن را تجربه کرده اید . بنابراین توانایی این را ندارید که ارزش های خود را رشد دهید  و در نتیجه نخواهید توانست شناخت و رضایت درونی در دنیای مادی نیز پیدا کند. اصرار فراوان دارید تا فعالیت های بیرونی را افزایش دهید تا بتوانید احساسات آزارنده کمبود ها ونقطه ضعف ها را بپشانید نیاز به آرامش درونی دارید و به سختی می توانید چیزهارا رها کنید تا آرام شوید

کم کاری

کم کاری چاکرای سوم شما را مایوس و ناامید می کند . همه جا مانع می بینید . سدهایی که مانع تحقق خواسته های شما می شوند.

احتمالا آزادی شخصیتتان در زمانی کودکی به شدت محدود شده است . از انجایی که ترس از دست دادن تاییدوالدین ومعلمان را داشته اید در ابزار احساسات کلا تردید کرده اید واغلب آنها را که می توانستید تحمل کنید سرکوب کرده اید این باعث شد تا ((خاکستراحساسات)) تلمبار شده چیزی که الان انرژی آتشین چاکرای شبکه خورشیدی را خاموش کرده و افکار و اعمال خود جوش و قدرتتان را می رباید

لذت بردن از طبیعت

رنگ طلایی نور خورشید بانور.گرما و انرژی چاکرای شبکه خورشیدی هم خوانی دارد. اگر اگاهانه تحت تاثیر آن قرار گیرد او این خصوصیات را درشما تقویت می کند. تماشای مزرعه ای از گندم رسیده در زیر نور خورشید نشانی است از برکت و فراوانی برکتی که مکملی است از گرمای خورشید و قدرت تابش.

موسیقی درمانی

موسیقی. چاکرای سوم باریتم شاد فعال می شود . موسیقی ارکستری باصدا های هماهنگ برای هماهنگ کردن انرژی چاکرای شبکه خورشیدی مناسب است . برای نا آرامی در این شبکه  هر نوع موسیقی آرامی که شما را به درون هدایت کند می تواند آرامش بخش باشد

(رام).RAMمانترا.

به آزمون سلامت چاکرا سوم(خورشیدی) خودتان خوش‌آمدید

آیا شما اعتماد به نفس دارید؟

آیا شما دیر به خواسته هایتان می رسید؟

آیا در زندگیتان انگیزه ندارید؟

آیا شما عزت نفس ندارید و نمی توانید کاریزماتیک باشید؟

آیا فرد خجالتی هستید؟

آیا دائما احساس می کنید دیگران از شما بهتر هستند؟

آیا در دستگاه گوارشتان مشکل دارید؟

پیام بگذارید