آکادمی ستوده

مفهوم مشتری
sotoudeh 0 نظر

مفهوم مشتری چیست؟

مشتری کیست؟

مشتریان . مردم یا عملیات هایی هستند که محصول یا نتایج یک عملکرد را مصرف می کنند. به آن نیاز دارند . یا از آن ها بهره می برند.چون هر عملکردی دریک سازمان به یقیق دارای هدفی است. بنابراین مشتریانی دارد. لذا هرسازمان با درک صحیح از مفهوم مشتری و توجه به تامین نیازها و استعداد های وی و نیز هم سویی با نظر ها و آرای او. به ساماندهی سازمان خویش می پردازد و رمز موفقیت خود را برپایه یاصولی قرار می دهد که با مشتری شناسی آغاز با مشتری گرایی سامان و با حفظ رضایت و اعتماد مشتری تداوم می یابد

تعریف مشتری:

درفرهنگ و ادب پارسی مفهوم مشتری مترداف با خریدار است و در مباحث مربوط به بازاریابی و فروش مشتری به مخاطبی گفته میشود که توانایی و استعداد خرید کالا و یا خدمتی راداشته باشد. دراین تعریف توانایی  یعنی امکان پرداخت وجه  واستعداد به مفهوم درک و شناخت مزیت های کالا و خدمتی که موجب تامین بخشی از نیازهای مخاطب می شود به کار گرفته شده است.

گاهی اوقات فضای یک کسب‌وکار ایجاب می‌کند که به جای مشتری، از لغات مترادف آن مانند خریدار (Buyer, Purchaser) استفاده شود. اما نباید معنی مشتری را با مصرف‌کننده (Consumer) مترادف دانست. یک مشتری زمانی تبدیل به مصرف کننده می‌‌شود که از کالاها یا خدمات استفاده کند. گاهی اوقات نیز ممکن است مشتری خودش مصرف کننده نهایی کالا نباشد. مثلا زمانی که پدری برای بچه کوچک خود یک اسباب بازی می‌خرد، پدر مشتری و فرزند او مصرف کننده هستند.

این تعریف مشتری در ادبیات فروش، بازاریابی و به طور کلی کسب‌وکار صدق می‌کند و همه افراد در این فضا مشتری را با چنین تعریفی می‌شناسند.
 

انواع مشتری از نظر فرآیند خرید

 

بنابراین تبدیل یک مخاطب به مشتری هنگامی محقق خواهد شد که عناصر توانایی و استعداد به صورت توام دروی بروز کند تا عمل خرید انجام پذیرد. برخورداری از توانایی بدون داشتن استعداد شناسایی کالا مورد نظر وداشتن استعداد خرید بدون توانایی پرداخت امکان شکل گیری فرایند خرید را میسر نمی سازد و در تجارت نوین عبارت همیشه حق با مشتری است به صورت یک شعار درآمده است گرچه همانند بسیاری از عبارات رایج منشا این گفته به روشنی مشخص نیست مشتری شخص یا سازمان است که با دیگری قرار داد می بندد تا به او کالا یا خدمتی ارایه کند

نیازهای مشتری چیست؟

نیازهای مشتری به نیازهای نامشخص و مشخصی که مشتری شما در تماس با کسب و کار شما، رقبای شما یا وقتی به دنبال راه حلی میگردد که شما ارائه می‌دهید، گفته می‌شود. برای شناسایی نیازهای مشتریان خود، در هر مرحله از فرآیند، باید از مشتریان خود بازخورد بگیرید. شما می‌توانید نیازهای مشتری را به روش‌های مختلفی شناسایی کنید. مثل:

  •      گوش دادن به مشتریان
  •    رسانه‌های اجتماعی خود
  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی در مورد کسب و کارخود

با این حال، شناسایی نیازهای مشتریان آسان‌تر از تحقق بخشیدن به آن است. در تجربه ما، چند روش آسان برای درک بهتر مشتریان وجود دارد.

مطب زیبایی پرنسا بهترین مطب زیبایی در شرق تهران در محدوده تهران پارس با به کارگیری بروز ترین دستگاه ها همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان را می باشد.

شماره تماس:09192397886

همچنین سایت آتیه تخفیف  با تکیه بر تخصص و تجربه‌ی برجسته‌ی خود، انواع خدمات پزشکی را ارائه می‌دهد. هدف اصلی ما، بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس مشتریان خود است.

شماره تماس:021-33787405

پیام بگذارید