آکادمی ستوده

چاکرای دوم – چاکرای خاجی

چاکرای دوم و خصوصیات مربوط به آن

چاکرای خاجی، سوادهیستانا

رنگ. نارنجی

عنصر وابسته.آب

حس.چشایی

سمبل(نشانه).نیلوفر شش پر

اصل ساسی.خلق وجود(تولید مثل)

اندام های وابسته بدن.لگن.اندام های جنسی . کلیه ها. مثانه. تمام مایعات بدن مثل خون لنف ترشحات معده. اسپرم.

غدد وابسته.گونادهای . تخمدان ها. پروستات. بیضه ها. کار گونادها شامل خصوصیات جنسی زن و مرد می شود و همچنین تنظیم کننده دوره پریود خانم هاست.

ساختار و عملکرد چاکرای دوم

چاکرای دوم مرکز احساسات نخستین تصفیه نشده. انرژی جنسی و خلاقیت است. به عنصر آب نسبت داده می شود که منبع تمام حیات زیست شناختی است. در سطح ستاره شناسی با حوزه احساسات وعواطف مطابقت دارد.

عملکرد هماهنگ

عملکرد هماهنگ چاکرا خاجی باز خود را درجریان طبیعی زندگی و احساسات نشان می دهد در ارتباط با دیگران باز رفتار می کنید. به خصوص در مقابل جنس مخالف رفتاری طبیعی دارید. رابطه جنسی با معشوق فرصتی است تا در رقص خلقت که توسط انرژی های مونث ومذکر صورت می گیرد شرکت کنید . بنابراین کمک می کند تا با تمام وجود یکی شدن با طبیعت را حس وتحربه کنید وبه تدریج به سوی یک پارچگی و وحدت بروید

امکانات برای پاک سازی و فعال ساختن چاکرای دوم

لذت بردن از طبیعت

مهتاب یا تماشا یا لمس آب های زلال خارج از شهر چاکرای دوم را پاکسازی می کند . ماه به خصوص در زمان بدر کامل احساسات شما را زنده می کند و باعث می شود تا پیام های روحتان را  از راه تجسم و رویا هاتان بگیرید.

مشاهده آب های زلال طبیعی و یا غوطه ورشدن در آن یا نوشیدن جرعه ای از آب چشمه در پاک سازی و تزکیه روح به شما کمک می کند و باعث آزادشدن احساساتتان از گرفتگی ها و گره ها می شود به این معنا که نیروی حیات مجددا می توانید آزادانه در درونتان جاری شود.

اگر بتوانید مشاهده ی ماه و لمس آب را تلفیق کنید اثر آن بر روی چاکرا دوم چشم گیر خواهد بود..

(VAM) مانترا

رنگ درمانی

رنگ نارنجی روشن چاکرای دوم را فعال می کند. رنگ  نارنجی ما را از انرژی تازه و محرک سرشار و از الگوهای محرک متعصب آزاد می کند . عزت نفس را تقویت  می کند وباعث افزایش نشاط از لذت های احساسی می شود . طبق طب آیورودا رنگ نارنجی رنگ درونی آب است .

جواهر درمانی

عقیق قرمز.عقیق قرمز شما را در مجاورت انرژي زیبا و خلاق زمین قرار می دهد . کمک می کند تا در لحظه زندگی کنیدو تمرکز را بالا می برد. از معجزه های خلقت متحیرتان می سازد. باعث جریان نیروی حیات تازه و پر احساس و خلاق جان بخش درشما می شود.

چوب صندل. در شرق دور . روغن چوب صندل معمولا برای افزایش انرژی جنسی به کار می رود و نیز در تعالی رابطه دو عاشق به سطح معنوی  موثر است . علاوه بر این قدرت تجسم را تحریک می کند و از فعالیت خلاقانه شور وشوقی ایجاد می کند. امواج روغن چوب صندل باعث تلفیق انرژی های معنوی در تمام سطوح تفکر . احساس و عمل می شود.

فرم مناسب یوگا که عمدتا بر روی چاکرام دوم کاربرد دارد

تانترایوگا تاثیرات طبیعت را همچون نمایشی بین انرژی های مونث و مذکر ((شاکتی)) و ((شیوا))می بیند.که این دنیای مربی رادر رقص  پایان پذیر خلقت و وجود می آورد . در تانترا وحدت این ((نیرو جنسی کیهانی )) مبارزه ای است برای بازکردن حس هایمان .

به آزمون سلامت چاکرا دوم (خاجی) خودتان خوش‌آمدید

شهوت بسیار زیادی دارید و نمی توانم آن را کنترل کنید؟

آیا نمی توانید با جنس مخالف ارتباط برقرار کنید؟

آیا در کارهای خود خلاقیت دارید؟

آیا احساساتی سرکوپ شده از کودکی دارید؟

آیا عمل نا پسند خودارضایی را انجام می دهید و پورن می بینید؟

آیا مشکلات کلیوی و مثانه دارید؟

آیا کنترل عواطف دارید؟

پیام بگذارید