آکادمی ستوده

چاکرای اول – چاکرای ریشه

چاکرا اول

 

مولادهاراچاکرا که به نام های مرکز ریشه یا چاکرای پایه یا مرکز دنبالچه هم نامیده می شود

رنگ.یک چاکرا اول فعال به رنگ قرمز اتشین می درخشد

عنصر وابسته.خاک

حس.بویایی.

سمبل(نشانه).لوتوس چاهارپر

اصل پایه.اراده فیزیکی وجود(درقیاس با اراده معنوی در چاکرا هفتم).اندام های وابسته بدن.تمام قسمت های سخت بدنمثل ستون فقرات استخوان ها.دندان ها . وناخن ها.معقد.راست روده.روده بزرگ. غده پروستات.خون وساختمان سلول هاغدد وابسته. غدد فوق کلیوی.

ساختار و عملکرد چاکرای اول

 

چاکرای ریشه مارا به دنیای فیزیکی وصل می کند انرژی های کیهانی را به بدن فیزیکی و سطح مادی بدن می فرستد و جریان انرژی مادی رادر سیستم لطیف ما امکان پذیرمی کند.در اینجا وارد مرحله ارتباط با((روح مادر زمین))می شویم ومی توانیم نیروعاطفی.عشق وصبراورا تجربه کنیم. نیاز های اساسی فردی وجهانی انسان برای حیات وتنازع بقا در سیاره زمین متعلق به حوزه تاثیرات چاکرای اول است. چاکرای ریشه بنیان نیروی حیاتی تمام چاکرا های بالاتر شگل می دهد و سر چشمه نیروی حیات است. در این چاکرا منبع لایزال کند الینی وجود دارد. سوشومنا آیدا و پینگالا که سه کانال اصلی انرژی بدن انسان هستندنیزاز این چاکرا شروع می شوند مانند قلب در بدن چاکرا ریشه شکل دهنده مرکز سیستم چرخه های اترژی لطیف ماست. علاوه بر این جایگاه اصلی ناخودآگاه جمعی است. از راه این چاکراست که دانش انباشته شده ناخودآگاه جمعی دست یافتنی می شود. در جهت حفظ تعادل درونی چاکرای ریشه همیشه باید در هماهنگی با چاکراهای دیگر عمل میکند.

عملکرد هماهنگ

اگر چاکرای ریشه باز باشد وهماهنگ کارکند. رابطه جسمانی و عمیقی را با((زمین))تجربه می کنید. وزندگی بارور است.انرٰژی حیاتی شما سالم خواهد بود. به زندگی وجودتان عمق خواهید داد.ویژگی های زندگی تان دارای موفقیت استحکام و قوت درونی خواهد بود . احساس شما درچرخه های زندگی طبیعی جای دارد. در تناوب استراحت فعالیت. مرگ و زندگی مجدد. اعمالتان تحت تاثیر امیال و خلاقیت هایتان به گونه سیاره مادرتان است. همیشه طبق نیروی خلاق((زمین))و کل حیات در طبیعت است. دسترسی به اهدافتان دراین دنیا ِآسان است . زندگی تان با حمایت تزلزل ناپذیر ازلی نگهدتری می شود. زمین برای شما جای امنی است که همه نیازهایتان را بر آورده می سازدمانند.مراقبت .غذا.حمایت وامنیت. باخوش بینی خود را برروی زندگی روی زمین باز می کنید و هر چیزی را با سپاس گزاری از آن قبول می کنید.

لذت بردن از طبیعت

مشاهده رنگ قرمز آتشین خورشید به هنگام طلوع و غروب ویا تابش طلوع و غروب. چاکرای اول را احیا و هماهنگ می کندوفضای بسته و محدود درون آن را باز می کند.

برای تماس با انرژی آرامش بخش. متعادل کننده و حیات بخش سیاره مان از راه چاکرای اول بر روی زمین به حالت لوتوس بنشیندو آگاهانه در راحه آن نفس بکشید.

اگر بتوانید این دو تجربه را باهم تلفیق کنید بهترین تاثیر کل نگرانه را بر روی چاکرای اولتان خواهد داشت.

موسیقی درمانی

موسیقی. مناسب ترین موسیقی برای فعال کردن چاکرای ریشه موسیقی است که ریتم یکنواخت و موکدی داشته باشد. موسیقی های قدیمی خیلی از قبایل بدوی بهترین نوع این ریتم ها هستند. رقص های آنها هم که در ارتباط کامل با کل انرژی و اشکال حیات طبیعت است این هدف را تامین می کند.

به منظور هماهنگ کردن چاکرای ریشه. از صدا های طبیعت می توانید بهره بگیرید. اگر به اصل آن دسترسی ندارید می توانید از نوارهای ضبط شده استفاده کنید.

عمق ناخودآگاه هدایت می کند و به نیروی مادی وخلاق چاکرای اول حیات می بخشد.

(LAM)مانترا. لام

رنگ درمانی

چاکرای اول با رنگ قرمز روشن فعال می شود. رنگ قرمز نیروی حیاتی را احیاو بیدار می کندو به آن گرماوشور و سر زندگی وشهامت می بخشد. اگر این رنگ قرمزبا سایه ای از رنگ آبی امیخته شود.به شما کمک خواهد کرد سائق حیاتی تان با انرژی روحانی پخش کند.

جواهر دارمانی

عقیق. عقیق جدیت.قاطعیت آرامش می آورد. حل احساسات منفی کمک میکندو((خویشتن))درونی را حفاظت می کند.باعث بر انگیخته شدن حس نسبت به بدنتان می شودوفعال کننده دستگاه تولید مثل است. عقیقی که همراه با نگین کریستال(بلور)ازهرفرم رشد حیاتی فیزیکی یا ذهنی در درونتان حافظت می کند. تقویت کننده حس اطمینان است وبه هنگام زایمان کمک می کند تادرد کاهش یابد.

رایحه.بوی تند روغن چون سدر شما رابه نیروهای دنیایی وتمام اشکال زندگی طبیعی وصل می کند. کمک می کند تا انرژی انباشته وتبدیل به آرامش شود و احساس امنیت در دامان((مادر زمین))ایجاد می کند.

پودر میخک

پودر میخک کمک می کند تا گره های انرژی های درون چاکرای ریشه باز شود. جرات می دهد تا به راحتی از الگوهای اجتماعی خشک و متعصب قدیمی که برای حفظ و امنیت نیازی به آنها ندارید خود را رها کنیدو کمکتان می کند تا خود را بر روی انرژی های تازه باز کنید. بنابراین اگر با امواج آن هنگام مساژ هماهنگ شوید. شمارابه سوی  دگرگرونیو تازگی خواهد برد

انواع یوگایی که عمدتان از طریق چاکرای اول کار می کند

هاتایوگا.باز شدن اگاهی از راه پاک سازی و تحریک بدن فیزیکی با انجام تمرین هاو وضعیت های مختلف بدنی توام با تمرینات تنفسی.

کند الینی یوگا.بیدار کننده به اصطلاح ((نیروی مار)) که از دنبالچه شروع می شودو به موازات ستون فقرات بالا می آید که بالا آمدن آفعال کننده و نیرودهنده بقیه چاکراهاست هزاران تمرین فیزیکی و معنوی وجود دارد که در حصول این نتیجه به شما کمک می کند

به آزمون سلامت چاکرا ریشه خودتان خوش‌آمدید

آیا شما دچار ترس و عدم امنیت هستید؟

آیا شما دچار یبوست هستید؟

آیا ترس از دست دادن کسی را دارید؟

آیا در مسائل امور مالی و درآمد دچار مشکل هستید؟

احساس شک و بد گمانی به همه چیز و همه کس دارید؟

نمی توانم هدفتان را پیدا کنید و احساس سردرگمی می کنید؟

آیا احساس خوشبختی ندارید و خشمگین هستید؟

پیام بگذارید